Στη φετινή έκθεση της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο, η McLaren παρουσίασε το Senna GTR Concept ή αν προτιμάς, την έκδοση πί
McLaren Senna GTR: Αποκλειστικά για πίστα
McLaren Senna GTR: Αποκλειστικά για πίστα
Η McLaren παρουσίασε την έκδοση παραγωγής της Senna GTR, ένα μοντέλο πίστας για 75 επιλεγμένους πελάτες οι οποίοι πλήρωσαν τουλάχιστον £1.1 εκατομμύρια λίρες (1.281.999 ευρώ) προ φόρων για να το αποκτήσουν.
Η Senna GTR που έρχεται ένα χρόνο μετά το αντίστοιχο πρωτότυπο, αποτελεί διάδοχο των F1 GTR (1995) και P1 GTR (2015) και ανήκει στην οικογένεια Ultimate Series της McLaren. Δεν είναι νόμιμη για χρήση στο δρόμο, ούτε υπόκεινται σε περιορισμούς κάποιας κατηγορίας αγωνιστικών μοντέλων, οπότε οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν πλήρη ελευθερία για να εξελίξουν το απόλυτο όχημα πίστας. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει αφού η Senna GTR είναι ταχύτερη στην πίστα από οποιαδήποτε άλλο μοντέλο της McLaren εκτός των μονοθεσίων της Formula 1.
Στόχος των τεχνικών της McLaren ήταν το 95% των δυνατοτήτων του μοντέλου να είναι προσβάσιμο από το 95% των οδηγών έτσι ώστε να μην χρειάζεται κάποιος να είναι οδηγός αγώνων για να απολαύσει τις αρετές της Senna GTR.
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, η Senna GTR φωνάζει από μακριά πως είναι ένα μοντέλο για την πίστα χάρη στο νέο αεροδυναμικό πακέτο. Το ανασχεδιασμένο εμπρός σπλιτερ με ανυψωμένο κεντρικό κομμάτι στέλνει τον αέρα κάτω από το όχημα προς τον πίσω διαχύτη που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι της ουράς. Εκεί δεσπόζει και η γιγαντιαία αεροτομή με ενεργά πτερύγια που θυμίζει αγωνιστικό κατηγορίας LMP1 και σίγουρα είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του αμαξώματος.
Τα πρόσθετα πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, οι γεννήτριες vortex, τα μαρσπιέ και οι εσοχές στα φουσκωμένα φτερά κατευθύνουν τον αέρα έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους για καλύτερη πρόσφυση.
Χάρη στα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, το μοντέλο μπορεί να παράγει περισσότερα από 1.000 kg κάθετης δύναμης, μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τα 800 kg που παράγει η έκδοση δρόμου στα 250 km/h. Επιπλέον, η Senna GTR παράγει τα αντίστοιχα επίπεδα κάθετης δύναμης με την Senna σε 15% χαμηλότερες ταχύτητες, χωρίς αυτό να επηρεάζει την αντίσταση στον αέρα. Για την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων υπάρχει και το αυτόματο σύστημα DRS που αλλάζει τη γωνία της πίσω αεροτομής η οποία όταν χρειαστεί συμβάλλει και στην επιβράδυνση με 20% μεγαλύτερη αντίσταση.
Οι πανάλαφρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19" με centre-lock σχεδιασμό φορούν ελαστικά τύπου slick της Pirelli με διαστάσεις 285/650 εμπρός και 325/705 πίσω, μιας και το μοντέλο δεν υπόκεινται στους περιορισμούς της κατηγορίας GT3 που επιβάλλουν μικρότερους τροχούς. Έτσι, τα φρένα είναι μεγαλύτερα από αυτά της αγωνιστικής 720S GT3 με carbon-κεραμικούς δίσκους 390mm και σφυρήλατες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες (εξαπίστονες εμπρός και τετραπίστονες πίσω).
Σε σύγκριση με το περσινό πρωτότυπο, η εξάτμιση μετακινήθηκε από το προφίλ στο πίσω μέρος, καθώς αυτή η λύση είναι η βέλτιστη από πλευράς πολυπλοκότητας και βάρους.
Η Senna GTR βασίζεται στο ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο Monocage III-R με ενσωματωμένο roll cage, αλουμινένιο υποπλαίσιο εμπρός, ζώνες παραμόρφωσης από σύνθετα υλικά και αλουμινένιο πλαίσιο του κινητήρα.
Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας 4,0 λίτρων αποδίδει 852 PS (+25 PS) και 81,6 kgm ροπής, χάρη στην αφαίρεση του βοηθητικού καταλύτη και επαναρύθμιση του εγκεφάλου, ενώ συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Seamless Shift Gearbox (SSG) 7 σχέσεων. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρία προγράμματα Wet, Track και Race που ρυθμίζουν ανάλογα την επεμβατικότητα των ABS και ESP.
Η ενεργή ανάρτηση της έκδοση δρόμους, έχει αντικατασταθεί στην Senna GTR από μια ανάρτηση αγωνιστικού τύπου με διπλά ψαλίδια από αλουμίνιο, τετραπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές που εξελίχθηκαν από τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας GT3. Η GTR κάθεται κατά 34mm χαμηλότερα από την Senna, με ύψος 1.195mm ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια (+77mm εμπρός και +68mm πίσω). Από πλευράς βάρους, η έκδοση πίστας είναι κατά 10kg ελαφρύτερη από την έκδοση δρόμου με την ζυγαριά να δείχνει 1.188 kg.
Στο εσωτερικό βρίσκουμε ένα αγωνιστικό κάθισμα προδιαγραφών FIA από ανθρακονήματα με ζώνες έξι σημείων, με το κάθισμα του συνοδηγού να προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή χωρίς πρόσθετο κόστος. Το αγωνιστικό ρυθμιζόμενο τιμόνι προδιαγραφών GT3 έχει ενσωματωμένα paddles αλλαγής σχέσεων, ενώ ειδικές ενδείξεις LED ειδοποιούν για βέλτιστες αλλαγές και παρουσιάζουν την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα μέσω του ραντάρ (ένα σύστημα που χρησιμοποιείται και στους αγώνες αντοχής).
Η καμπίνα δεν διαθέτει αερόσακους, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ή άλλες ανέσεις, έχει όμως επενδύσεις από γυμνό ανθρακόνημα με σατέν υφή, μοκέτα σε μαύρο χρώμα και οροφή από Alcantara. Επιπλέον το μοντέλο εξοπλίζεται με air condition, launch control, pit lane speed control, δύο κάμερες και ασύρματο για επικοινωνία με τα pit.
Ο Mike Flewitt, CEO της McLaren Automotive, δήλωσε: "Η McLaren Senna GTR είναι το τέλειο παράδειγμα της επιμονής μας στο να προσφέρουμε στους πελάτες μας την απόλυτη εμπειρία οδήγησης σε πίστα. Η McLaren Senna σχεδιάστηκε εξαρχής ως ένα ακραίο μοντέλο με προσανατολισμό πίστας, όμως το Senna GTR Concept του 2018 έδειξε πως μπορούσαμε να πάμε ακόμα παραπέρα και τώρα, ελεύθεροι από τους περιορισμούς των μοντέλων παραγωγής και τους κανονισμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετακινήσαμε τα όρια του τι είναι τεχνικά εφικτό, πηγαίνοντας την οδήγηση σε πίστα σε ένα νέο επίπεδο."
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
24/ 04/ 19
-
18/ 04/ 19
-
16/ 04/ 19
-
11/ 04/ 19
-
10/ 04/ 19
-
09/ 04/ 19
-
08/ 04/ 19
-
01/ 04/ 19
-
28/ 03/ 19
-
27/ 03/ 19
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εάν διαθέτετε 440.000 λίρες Αγγλίας, περίπου μισό εκατομμύριο ευρώ, η McLaren σας «προτείνει» να αγοράσετε την 720S GT3, ώσ