Η Mercedes στην έκθεση της Σαγκάη παρουσιάζει το Concept A Sedan, το πρωτότυπο εκείνο που μας δείχνει το πως θα μοιάζει η A
Mercedes-Benz GLC250 4MATIC: Aξιος πρεσβευτής (Vid).
Mercedes-Benz GLC250 4MATIC: Aξιος πρεσβευτής (Vid).
H GLC250 4MATIC είναι το μεσαίο SUV της Mercedes-Benz και άξιος πρεσβευτής των αξιών της φίρμας, αλλά και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που μπορεί να επιλέξει κανείς στην ανταγωνιστική κατηγορία!
Η GLC ήταν το μοντέλο που ανέλαβε να παραλάβει τη σκυτάλη από τη GLK, η οποία μέχρι πρότινος ήταν η πρόταση της Mercedes-Benz στα πολυτελή μεσαία SUV. Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε το 2015 και η αντικατάσταση του "K" από το "C" στο τέλος του ονόματος, σηματοδοτεί ότι πρόκειται για ένα «παρακλάδι» της C-Class. Μαζί με το όνομα, άλλαξε άρδην και η σχεδίαση σε κάθε τομέα, η οποία εναρμονίζεται καλύτερα στην γκάμα και θυμίζει έντονα τα υπόλοιπα μοντέλα.
Στο εξωτερικό, οι κάμπυλες γραμμές παίρνουν τη θέση των έντονων γωνιών που χαρακτήριζαν τη GLK, ενώ το σχήμα της έχει γίνει περισσότερο αεροδυναμικό (Cd: 0,31) με προφανή οφέλη στο θόρυβο και την κατανάλωση. Η εικόνα της είναι νεανική και σύγχρονη και παράλληλα, είναι όσο σοβαρή οφείλει να είναι μια Mercedes-Benz, ικανοποιώντας τους «πιστούς» φίλους της φίρμας.
Ανοίγοντας την πόρτα, αντικρίζεις μια εικόνα γνώριμη, προερχόμενη από τη C-Class. Αυτό σημαίνει ότι η σχεδίαση είναι όμορφη και ισορροπημένη, με την εντυπωσιακή κεντρική κονσόλα να έχει έντονη κλίση και να ενσωματώνει στην κορυφή της την οθόνη που προβάλλει τις ενδείξεις από το σύστημα πολυμέσων. Όσον αφορά την ποιότητα, τιμά την... ευγενή καταγωγή της και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υπεράνω κριτικής. Η συναρμογή είναι επίσης προσεγμένη, οπότε δεν κάνει την εμφάνισή του κανένας ενοχλητικός θόρυβος! Η GLC τα καταφέρνει πολύ καλά και στο κομμάτι των χώρων, αφού τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν πολύ άνετα και χωρίς καμία παραχώρηση. Οι πίσω επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τον «αέρα» για τα γόνατα ή το κεφάλι τους και οι αποσκευές τους θα αποθηκευτούν με άνεση, χάρη στο πορτμπαγκάζ με όγκο από 550 λίτρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια πολύ καλή θέση οδήγησης με πλειάδα ρυθμίσεων στο κάθισμα που θα βολέψουν κάθε σωματότυπο, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε και την καλή ορατότητα, προς κάθε κατεύθυνση. Παράπονα δεν θα υπάρξουν ούτε για τις θήκες για μικροπράγματα, οι οποίες ικανοποιούν σε αριθμό και βρίσκουν θέση σε αντικείμενα που ενδέχεται να χρειαστούμε άμεσα, κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
H GLC της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 211 ίππους και 350 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο βαρύ αμάξωμα είναι άνω του μετρίου της κατηγορίας και συγκεκριμένα, αρκείται σε 7,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα. Στην πράξη δίνει την αίσθηση ότι υπάρχει πολλή δύναμη διαθέσιμη και η επιτάχυνση είναι γραμμική, οπότε στο επαρχιακό οδικό δίκτυο οι προσπεράσεις είναι ζήτημα λίγων δευτερολέπτων. Σε όλα αυτά, συμβάλλει το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 9G Tronic εννέα σχέσεων που το συνοδεύει, το οποίο διακρίνεται για την ομαλότητα στις αλλαγές του αλλά και για την ταχύτητά του. Η ρύθμισή του είναι τέτοια που είναι σαν να... καταλαβαίνει τον οδηγό και δεν υπάρχει υστέρηση στις αντιδράσεις του, τόσο στις απλές μετακινήσεις όσο και σε γρήγορη οδήγηση. Από την άλλη στον τομέα της κατανάλωσης, η βενζινοκίνητη GLC δεν παίρνει άριστα, όμως δεν απογοητεύει. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε άγγιξε τα 10,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε φυσιολογικές συνθήκες και δύσκολα πέφτει κάτω από τα 10 λίτρα, όμως εύκολα ξεφεύγει αν... βαρύνει το πόδι του οδηγού. Ακόμη όμως κι έτσι, μιλάμε για ένα βαρύ αυτοκίνητο με πολύ καλές επιδόσεις, οπότε κρίνεται ως φυσιολογική. H αντίστοιχη τιμή από τις μετρήσεις της Mercedes-Benz είναι 7,1 λίτρα.
Οδηγώντας τη Mercedes-Benz GLC εισπράττεις σταθερότητα και άνεση από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Το πάτημά της είναι πολύ καλό και θυμίζει συμβατικό επιβατικό, όταν ο δρόμος έχει στροφές. Τα αποθέματα πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και γενικά, η οδική της συμπεριφορά είναι ευχάριστη σε οποιοδήποτε τερέν. Στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψει ήσυχα και αρχοντικά, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους να μπαίνουν μέσα στην καμπίνα. Αν ο οδηγός αναζητήσει το κάτι παραπάνω και πιέσει το πεντάλ του γκαζιού, θα εκτιμήσει το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, τα αποδοτικά και ακούραστα φρένα και την φιλικότητα του αυτοκινήτου ακόμη και σε ακραίες καταστάσεις. Μέσα στην πόλη παρά το μεγάλο της όγκο δεν δυσκολεύεται να κινηθεί και θα αποδειχθεί πως είναι αρκετά ευέλικτη, τηρουμένων των αναλογιών, ενώ η απόσβεση των κραδασμών από τις αναρτήσεις είναι αποτελεσματική. Εκτός δρόμου, η GLC τα καταφέρνει πολύ καλά και θα περάσει ακόμη κι από ιδιαίτερα δύσβατα κομμάτια. Η τετρακίνηση 4MATIC λειτουργεί αποτελεσματικά και η απόσταση από το έδαφος είναι 18,1 εκατοστά, όμως αν επιλεγεί η αερανάρτηση AIR BODY CONTROL μπορεί να φτάσει έως και τα 227 χιλιοστά!
Συμπερασματικά, η Mercedes-Benz GLC250 είναι ένα αυτοκίνητο που τα καταφέρνει καλά σε σχεδόν όλους τους τομείς. Χώροι, επιδόσεις, άνεση, δυνατότητες εκτός δρόμου και πολυτέλεια δεν θα λείψουν από κανέναν αγοραστή, ο οποίος θα κληθεί να πληρώσει 54.750¤ για την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα της δοκιμής μας, ποσό λογικό για τον χαρακτήρα και την... καταγωγή του μοντέλου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, τούρμπο, 1.991 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 211 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 350 Nm στις 1.200 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 550 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.656/1.890/1.639 χιλιοστά.
Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 152 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Εξοπλισμός
Επτά αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ανάρτηση Agility Control με σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης κραδασμών, ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, αισθητήρας βροχής, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
24/ 04/ 19
-
18/ 04/ 19
-
16/ 04/ 19
-
11/ 04/ 19
-
10/ 04/ 19
-
09/ 04/ 19
-
08/ 04/ 19
-
01/ 04/ 19
-
28/ 03/ 19
-
27/ 03/ 19
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτή είναι η πρώτη φωτογραφία του hypercar που ετοιμάζει η Mercedes-AMG.
Στο περιθώριο του Pebble Beach η Mercedes-Maybach παρουσίασε την Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet, την ανοικτή έκδοση το