Δεν συναντάς συχνά Porsche 918 Spyder στο χρώμα της "μισητής" αντιπάλου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν της ταιριάζει.
Porsche 928-4: Η άγνωστη πρόγονος της Panamera Sport Turismo
Porsche 928-4: Η άγνωστη πρόγονος της Panamera Sport Turismo
Ίσως να σας εξέπληξε η Porsche στο φετινό Σαλόνι της Γενεύης, όπου παρουσίασε τη νέα Panamera Sport Turismo, ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μοντέλο της γερμανικής εταιρίας με παρόμοιο αμάξωμα.
Αν γυρίσουμε πίσω στο 1984 θα θυμηθούμε την πρωτότυπη τετραθέσια 928-4, η οποία ήταν η πρώτη Porsche με shooting brake αμάξωμα, επομένως μπορούμε μάλλον να μιλάμε για την πρόγονο της σύγχρονης Panamera Sport Turismo, παρότι διαθέτει τέσσερις θύρες. Πριν από 33 χρόνια λοιπόν η καινοτόμα σχεδιαστικά για την εποχή 928-4 ζύγιζε 1.625 κιλά, ενώ τροφοδοτούνταν από έναν V8 κινητήρα 5.0 λίτρων, ο οποίος είχε ισχύ 310 ίππων και της επέτρεπε να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.
Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά ενός shooting brake αμαξώματος; Αρχικά η εκτεταμένη ευθεία γραμμή της οροφής που χαρίζει περισσότερο «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια των πίσω επιβατών και στην οροφή, ενώ ευκολότερη είναι η επιβίβαση και αποβίβαση τους. Παράλληλα στα shooting brake αμαξώματα ξεχωρίζει η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών.
Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η 928-4 δημιουργήθηκε στο Κέντρο Ανάπτυξης της Porsche που βρίσκεται στο Βάισαχ της Γερμανίας, ενώ είναι 25 εκατοστά μακρύτερη από την 928 S στην οποία βασίζεται. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο της προσέφερε 20 εκατοστά περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Την πιο ενδιαφέρουσα πληροφορία για την 928-4 την αφήσαμε για το τέλος και είναι ο λόγος που κατασκευάστηκε. Παρουσιάστηκε στις 19 Σεπτεμβρίου του 1984 ενώπιων του Φέρι Πόρσε, γιος του Φέρντιναντ Πόρσε, ως δώρο για τα γενέθλια του. Σήμερα η 928-4 απολαμβάνει τη φροντίδα και την προστασία του μουσείου της Porsche.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
24/ 04/ 19
-
18/ 04/ 19
-
16/ 04/ 19
-
11/ 04/ 19
-
10/ 04/ 19
-
09/ 04/ 19
-
08/ 04/ 19
-
01/ 04/ 19
-
28/ 03/ 19
-
27/ 03/ 19
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παραδοσιακά η Porsche διοργανώνει κάθε χειμώνα μαθήματα ασφαλούς-γρήγορης οδήγησης στο χιόνι.
Είναι σύνηθες να βλέπουμε εταιρείες που ανήκουν στον ίδιο όμιλο, να μοιράζονται πλατφόρμες ακόμα και κινητήρες κι αυτό ακρι