Αλλαγή πορείας για την Pininfarina με το H2 Speed.

Αλλαγή πορείας για την Pininfarina με το H2 Speed.

Αλλαγή πορείας για την Pininfarina με το H2 Speed.

    Το έτος είναι 1966, στη κηδεία του Battista Pininfarina μαζί με πλήθος κόσμου περπατά ένα αγοράκι. Αυτή ήταν η στιγμή που ο Paolo Pininfarina ένιωσε πόσο σημαντική είναι η κληρονομιά που του δόθηκε σαν μέλος της οικογένειας. Ο ίδιος αναφέρει ότι φυσικά και υπάρχει πίεση αλλά όλα κινούνται σε μία φυσική τροχιά.

    Τώρα πια όμως, ένα ωραίο σχέδιο δεν φέρνει την άνοιξη στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία και πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα supercar. Τώρα πια, η τεχνολογία πίσω από μία ωραία μάσκα μπορεί να φέρει άλλα αποτελέσματα. Έτσι η άλλοτε σχεδιαστική εταιρία προσπαθεί να προσαρμοστεί στα σημερινά δεδομένα.

    Το 1951 όταν συναντήθηκε ο Enzo με τον Batista, ξεκίνησε μια εποχή βίου παράλληλου για τις δύο εταιρίες. ΠαρΆ όλα αυτά σήμερα βλέπουμε όλο και λιγότερες Ferrari με τη σφραγίδα Pininfarina στο πλάι, ίσως η California T να ήταν η τελευταία εξ ολοκλήρου σχεδιασμένη από τον οίκο εκτός από κάποιες εξαιρέσεις σαν τη βασισμένη στη 458, Sergio.

    Όσο για το H2 Speed, δεν συγκέντρωσε τόσο τα βλέμματα στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, που με το σχέδιό της φαίνεται να ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα στο "επιθετικό" και το "ωραίο". Όταν όμως γίνεται γνωστό ότι είναι το πρώτο hypercar σχεδιασμένο για πίστα που τρέχει μόνο με υδρογόνο, ανεβαίνει αρκετά στα μάτια μας. Ο Fabio Filippini, διευθυντής του δημιουργικού τμήματος αναφέρει ότι λειτούργησαν διαφορετικά αυτή τη φορά, γνωρίζοντας τι θέλουν από τεχνικής άποψης και ύστερα δημιουργώντας το σχέδιο. Για τη δημιουργία του επηρεάστηκαν από το Sigma Grand Prix concept του 1969. Και τα δύο έχουν τα δοχεία καυσίμου στο πλάι  αριστερά και δεξιά, έχουν παρόμοιο σύστημα εξάτμισης, χρησιμοποιούν τεχνολογία άγνωστη μέχρι την εποχή τους, ενώ και τα δύο συνδέονται με την Ελβετία. Θα πει κανείς ότι δεν ακούγεται και τόσο ασφαλές να κινείσαι στο όριο ανάμεσα σε δύο βόμβες υδρογόνου. Συγκριτικά όμως οι μπουκάλες είναι 5 φορές πιο σταθερές στους κραδασμούς από το cockpit ενός LMP2 αγωνιστικού.

    Για τις επιδόσεις ευθύνεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας που παράγει 489 άλογα που σε συνδυασμό με τα 1.420 κιλά μπορεί να κάνει τα 0-100 σε 3,4 δεύτερα και θα τερματίσει στα 300 χλμ την ώρα, ενώ εκτιμάται ότι θα στέκεται πολύ καλά σε αυτές τις ταχύτητες με τα πτερύγια μπρος και πίσω αλλά και τα carbon ceramic φρένα.

    Στη Pininfarina είναι αποφασισμένοι να γίνει πραγματικότητα το H2 Speed και εκτιμούν ότι θα κατασκευαστούν 10 μονάδες με 3 εκατ κόστος το καθένα. Με τις Bugatti Chiron και Aston Martin Vulcan να κοστίζουν κάτι λιγότερο από 2 εκατ ευρώ ο Paolo Pininfarina υποστηρίζει ότι οι πελάτες τους θα αγαπούν τη καινοτομία τα γρήγορα αυτοκίνητα αλλά θα είναι και υποστηρικτές της προστασίας τους περιβάλλοντος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Pininfarina HK GT Concept στην Έκθεση Γενεύης

    Μπορεί τον Pininfarina να τον ξέρουμε οι περισσότεροι ως οίκο σχεδίασης αλλά μερικές φορές δρα και ως κατασκευαστής και αυτ

Πόσα H2 Speed θα κατασκευάσει η Pininfarina;

    Ένα από τα πρωτότυπα μοντέλα που προκάλεσαν αίσθηση τον περασμένο Μάρτιο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ήταν αν

Μισός αιώνας ιστορίας Lamborghini Miura

    Το εορταστικό ταξίδι με αφορμή την 50η επέτειο των Lamborghini Miura, συνεχίζεται σε μαγευτικές διαδρομές και τοπία της Ιτα