Απίστευτο αλλά αυτή η Ferrari Enzo ήταν διαλυμένη.
Απίστευτο αλλά αυτή η Ferrari Enzo ήταν διαλυμένη.
Η Enzο κατέχει μια προεξέχουσα θέση στην ιεραρχία των Ferrari, όχι μόνο γιατί έχει το όνομα του ιδρυτή της Scuderia, του θρυλικού Γέρου του Maranello, αλλά γιατί είναι το κορυφαίο ατμοσφαιρικό hyper car της ιταλικής εταιρείας -η LaFerrari είναι υβριδική.
Συνολικά, από το 2002 έως το 2004, κατασκευάστηκαν 400 Enzo, μεταξύ άλλων και για να εορταστεί ο πρώτος τίτλος της Ferrari στη Φόρμουλα 1 την καινούργια τότε χιλιετία. Κινητήρας ένας V12 6.000 κυβικών που αποδίδει 660 άλογα και εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 3,65 δεύτερα και μια τελική 350 χλμ./ ώρα. Φυσικά για όλα τα παραπάνω οι Enzo δεν αλλάζουν εύκολα χέρια και όταν αυτό γίνεται κοστίζουν μια περιουσία.
Μια Enzo πάντως αναμένεται να δημοπρατηθεί στις αρχές Φεβρουαρίου, πιο συγκεκριμένα στις 3, στο Παρίσι και εδώ το ενδιαφέρον δεν είναι μόνο η πώλησή της αυτή καθαυτή αλλά και η ιστορία που τη συνοδεύει. Πρόκειται για μοντέλο του 2004, που κυκλοφορούσε, οι πληροφοριές λένε χωρίς έγκριση τύπου, στις ΗΠΑ. Εκεί το Φεβρουάριο του 2006, πριν από 10 χρόνια δηλαδή και ενώ κινείτο σε έναν αυτοκινητόδρομο κοντά στο Malibu με περίπου 250 χλμ./ ώρα ο οδηγός έχασε τον έλεγχό της με αποτέλεσμα να πέσει σε μια κολώνα. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που φαντάζεται κανείς: η Enzo σχεδόν εξαϋλώθηκε, η περιοχή τριγύρω και σε μεγάλη απόσταση θύμιζε αεροπορικό δυστύχημα, ενώ το μόνο που είχε μείνει ανέπαφο ήταν το μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακόνημα, με την τεχνογνωσία από τη Φόρμουλα 1. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο οδηγός της ο Σουηδός Stefan Eriksson όχι μόνο δεν έχασε τη ζωή του αλλά δεν έπαθε σχεδόν τίποτα. Μάλιστα ο Eriksson αρχικά δήλωνε πως δεν οδηγούσε αυτός, αλλά κάποιος άλλος που εξαφανίστηκε, όπως στην πορεία αποδείχθηκε πως όχι μόνο ήταν ο χειριστής της Enzo αλλά και πως μετείχε και σε κόντρα με μια Mercedes SLR McLaren.
Tίποτα δεν δείχνει πως αυτή η Ferrari Enzo είχε κυριολεκτικά εξαϋλωθεί μετά από τρακάρισμα με 250 χλμ./ ώρα.
Κι ενώ ο οδηγός σώθηκε τα πάντα έδειχναν πως για την Enzo δεν υπήρχε καμία σωτηρία, καθώς η κατάστασή της ήταν τραγική. Παρά την ουσιαστικά ολική της καταστροφή η Ferrari δεν ήθελε να χαθεί έτσι απλά μια από τις 400 που είχε κατασκευάσει και έτσι το τμήμα Technical Assistance Service της επαναπάτρισε την Enzo με τον αριθμό πλαισίου 135564 στην Ιταλία και ξεκίνησε κυριολεκτικά ένα μαραθώνιο ανακατασκευής της. Εκατοστό, εκατοστό και έτσι η όλη διαδικασία κράτησε σχεδόν μια δεκαετία.
Ο κόπος και η προσπάθεια απέδωσαν και η ανακατασκευασμένη Enzo που βλέπετε δείχνει σαν να βγήκε μόλις από τη γραμμή παραγωγής. Στην ουσία έτσι είναι, ενώ σε σχέση με την πρώτη φορά που πέρασε τις πύλες του Maranello δεν είναι κατακόκκινη αλλά κατάμαυρη. Με μόλις 2.500 χιλιόμετρα στο κοντέρ, με κόκκινο εσωτερικό και μερικά ενδιάφέροντα εξτρά, όπως σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, κάμερα οπσθοπορείας και ηχοσύστημα Bose. Φυσικά και με όλα τα πιστοποιητικά γνησιότητας, οπότε η τιμή για την οποία θα βρεί καινούργιο ιδιοκτήτη, ελπίζουμε πιο προσεκτικό αυτή τη φορά, θα κυμανθεί από 1,5 έως 2 εκατομμύρια ευρώ.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
24/ 04/ 19
-
18/ 04/ 19
-
16/ 04/ 19
-
11/ 04/ 19
-
10/ 04/ 19
-
09/ 04/ 19
-
08/ 04/ 19
-
01/ 04/ 19
-
28/ 03/ 19
-
27/ 03/ 19
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια μαύρη LaFerrari πωλείται στη Γερμανία και κάποτε ανήκε στον Fernando Alonso.
Κάτι πολύ σοβαρό πρέπει να συμβαίνει με τις Ferrari, καθώς όλο και πιο συχνά υπάρχουν αναφορές παγκοσμίως, για αναίτιες προ